0705-12 05 25

0705-12 05 25

Få gratis tips från ett proffs

på digital marknadsföring

Föreställ dig att du sitter och snackar en stund med någon som har mer än 10 års erfarenhet av digital marknadsföring. Vilka frågor skulle du ställa till någon som har hjälpt kunder att annonsera (och få ROI) på hundratusentals kronor på Google och Facebook ADS? Samla ihop dina frågeställningar och träffa oss digitalt eller live på Slottsmöllan - vi utlovar både intressanta insikter och en god kopp kaffe.

*Du väljer om du vill träffa oss fysiskt eller digitalt.

Hej!

Om du är osäker på din digitala marknadsföringsstrategi så har du hittat rätt go-to-ställe för att få den dubbelkollad.

Förutom en titt på din strategi och dina kanaler vi vill erbjuda dig något som kan bli riktigt spännande. Nämligen resultat.

Det är många där ute som säljer tjänster inom digital marknadsföring, ibland helt utan att ha något faktiskt kundcase med bra resultat bakom sig.

Ofta är kunder lite misstänksamma när det ringer säljare från marknadsföringsbyråer, annonsbyråer eller reklambyråer. 

Och det med all rätta.

Det kan vara en sund inställning att vara lite skeptisk då det är svårt att veta vilka som är duktiga, tänker på sina kunders bästa och tar rätt betalt.

Ett tips från oss är att alltid be att få se någon form av ”bevis” för att en kund har fått ROI på insatserna som konsulten har gjort. Så här kan det t ex se ut.

En av våra kunders Google Analytics kontot för period: 1.12. – 14.12.

Se upp för dem som ringer och lovar guld och gröna skogar.

Det vi upplever är att det under åren har dykt upp fler och fler lycksökande digitala marknadsföringsbyråer på marknaden. 

Däribland företag som har det största fokuset på att dra in pengar till sig själva genom att storskaligt sälja t ex Google-tjänster. 

De levererar automatiserade tjänster till sina kunder på avtalsbasis och ingen har koll på hur mycket de jobbar med kontona. 

Att den som vill ta sig an dina digitala kanaler marknadsför sig själv och talar om hur mycket de själva har vuxit eller tjänat, innebär inte alltid att det har gått lika bra för deras kunder. 

– Dra öronen åt dig! Och be om bevis…

Att investera i digital marknadsföring lönar sig alltid. Frågan är hur bra lönsamheten är. 

Vad hade kunnat hända med din investering med mer engagemang, kunskap och ansvarskänsla hos den sitter bakom spakarna? 

Det här kan du förvänta dig av oss.

1. Vi har inga säljare, vi är utbildade marknadsförare och det är oss du pratar med direkt.

2. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att nå målen i en helhet där digital marknadsföring bara är en av många delar.

3. Vi jobbar transparent och lägger även mycket tid på kunskapsöverföring. Vi tror att kunder som lär sig ”tänket” och engagerar sig själva, får bättre resultat. 

4. Vi delar med oss av våra andra kunders insikter och resultat (även om vi så klart låter dem vara anonyma).

5. Vi kommer att vilja lära känna dig och ditt företag innan vi gör något.

Vill du veta en hemlis?

Du behöver inte fokusera på allt när det gäller digital marknadsföring.

Konsten är att välja det som funkar bäst för just dig. 

Om du är rörmokare, så kanske inte ditt fokus ligga på dyra Facebook-annonser (även om en säljare kommer att försöka övertyga dig om det).

Varför? Jo, du kan annonsera där hur länge som helst, men om jag som ser annonsen inte behöver en rörmokare just precis i det ögonblick när ditt sponsrade inlägg dyker upp, så kommer du aldrig att få mig som kund där och då.

När jag behöver dig akut, så Googlar jag och hittar dig där. 

Alltså är det Google-annonseringen du borde lägga fokus på. 

Faktum är att varje företag behöver ett individuellt förhållningssätt till den digitala marknadsföringsmixen.

Alla har olika behov och alla kan därför inte använda samma strategi.

Vi ger dig möjligheten att prata med experten (dvs. med den som både planerar och gör jobbet) – helt kostnadsfritt. Efteråt bestämmer du själv vad du vill göra med tipsen du får.

 Det här är för dig som redan har ett företag eller en företagsidé.
Det här är för dig som inte är säker på om din digitala marknadsföringsstrategi är tillräckligt bra.
Det här är för dig som är nyfiken och vill utveckla din kunskap om marknadsföring.
Det här är för dig som vill få en analys över din digitala marknadsföring så du kan planera bättre och försöka skala upp din verksamhet genom digitala medier.

Sounds fair? Läs vidare

Vi har över 10 års erfarenhet av digital marknadsföring och kan ge dig tips utifrån ett helikopterperspektiv.

Varför ska du välja oss?

Vi har arbetat med marknadsföring i alla dess former sedan 2006. Våra kundrelationer är personliga och långsiktiga och vårt team lägger fokuset på att nå uppsatta mål och skapa bra resultat samtidigt som vi har kul längs vägen.

Arandy Cabrera
Arandy Cabrera
Läs mer
Eloh&Co är alltid lätta att nå, arbetar snabbt och har en bred kunskap. En stor byrå i en liten byrås förpackning.
Annelie Fager, projektledare på Akustikservice AB.
Annelie Fager, projektledare på Akustikservice AB.
Läs mer
😊 Är så tacksam att vi fått din hjälp och tycker det gått mycket smidigt att jobba med dig. Du är mycket proffsig.
Ola Isaksson
Ola IsakssonFörsäljningschef Enwex AB
Läs mer
Vi har samarbetat med Eloh&Co i 12 år och vi uppskattar snabbheten, den breda kompetensen och att byrån är som en del av oss. De hjälper oss med allt från grafisk profil, mässor och trycksaker till strategiska frågor och allt digitalt. Vi arbetar framförallt B2B men går in i B2C-marknaden med E-handel och digital marknadsföring under 2023.
Föregående
Nästa

Resultat. Resultat. Resultat.

För dig som kund är det viktigt att vi som byrå har stor förståelse för din affär, dina kunder, behov och utmaningar. Och att vi har kunskap och erfarenhet av att vägleda dig genom insatser som ger ROI (Return of investment) eller på annat sätt uppfyller dina uppsatta mål.

Här får du en smygtitt på insatser, ROI och mål med några av våra kunders Facebook ADS manager och Google ADS konton.

Facebook

Den här bilden visar resultatet från en Facebook-annonsering som vi hjälpte en av våra kunder att sätta upp i år. Målet med kundens totala annonsering (dvs i alla kanaler) var att få in tolv nya klienter. Kunden verkar i en bransch där varje landad kund har ett värde på över 50 000 kr. Som synes ovan har Facebook-kampanjen genererat 321 leads där varje lead kostade ungefär 46 kr.

Målet på tolv nya kunder uppnåddes bara några månader in i kampanjen.

Här är resultatet av en annan Facebook-kampanj vars mål var att få in anmälningar till ett digitalt webinar där vår kund fick möjlighet att presentera sig själv, sin tjänst och att sälja in sig till mötesdeltagarna. På en vecka hade vår kund fått in ett femtiotal deltagare till en kostnad av ca 50 kr/st.

Funderar du över hur kan du hitta och stämma träff med dina drömkunder?
– Kontakta oss.

Google

”Beroende på bransch kan konverteringsgraden i snitt variera mellan 1,96%-9,64% för annonser på Google Search.” (Källa: Google.com)

En av våra kunder har en konverteringsgrad på över 50%!  Hur det är möjligt? Det enkla svaret är att allt är möjligt att när man optimerar annonser och landningsidor rätt. Här räknade vi en konvertering = en kontakt = ett lead. Alla leads kommer dock inte att bli kunder i det här fallet. Men annonseringen har gjort ett bra jobb och levererat en hel hög potentiella kunder på dörrmattan. Nu är det bara för vår kund att ta in dem. Det är viktigt att läsa statistiken på rätt sätt och att jämföra rätt parametrar. 

Du är mycket upptagen, det vet vi. Men tag chansen att boka en tid och bli inspirerad av oss. Det kan förändra framtiden.

Gör så här:

1. Meddela oss att du är intresserad.

När du visat intresse, skickar vi dig förslag på tid för ett möte.

2. Vi fixar fika om du vill träffa oss på kontoret.

Mötet kan så klart ske digitalt om du vill.

3. Vi erbjuder dig en helt kostnadsfri konsultation.

När vi analyserar din företagsidé, din målgrupp och din digitala marknadsföringssituation betingar det så klart ett värde. Men istället för att ta betalt för den inledande diskussionen  ger vi dig den tjänsten gratis. Vår förhoppning är att du ska känna förtroende för oss och vilja bli vår långsiktiga kund.

4. Du bestämmer vad du gör efter vårt möte.

Bestäm själv vad du vill göra med tipsen vi ger dig. Vill du gå vidare tillsammans med oss som samarbetspartner kommer vi att bli stolta och göra vårt yttersta för att leva upp till dina högt ställda förväntningar.

Skynda dig. Kaffet svalnar...