ElohoCo_ny

Gurkburk

TAKTISKT NYHETSBREV PÅ TEMAT ”DIGITAL ORDNING & REDA”

Fyra tankesätt som resulterar i en riktigt billig hemsida.

1. Skippa målet.

Strategiska webb- & reklambyråer har stor kunskap i hur man gör hemsidor kopplat till försäljning, affärsutveckling, målgruppsanalyser och kanalval. Digitalbyrån vill gärna hjälpa dig med löpande utvecklingsarbete, uppgraderingar och hålla tät kontakt med dig – och det är ju dyrt. De hävdar att de har ett genuint intresse för att det ska gå bra för dig men det behöver ju inte vara sant. Utgå från att de själva vill glänsa, tjäna pengar, synas eller växa. 

✔ Skippa mål och eftertanke så kommer du billigare undan.

2. Strunta i målgruppen.

Att grotta ner sig i målgruppsträsket och ta fram analyser på vem mottagaren är och på vilket sätt de tillgodogör sig information, vilka vanor de har och vad som påverkar deras köpbeslut är en hel vetenskap. Strategiska webb- & reklambyråer har personal med mångårig utbildning och erfarenhet av att analysera relevanta fakta som påverkar resultatet av marknadsföringen. De kallar det för research och hävdar så klart att det tar lite tid -dvs kostar pengar.

✔ Strunta i analysen och gå lite på måfå så kommer du billigare undan.

3. Stryp kreativiteten.

Den strategiska webb- & reklambyrån tar tyvärr inte för givet att de allra flesta vet precis vad ditt företag håller på med. Med noggrann research som förenklar den kreativa processen tar de fram bärande idéer som attraherar just dina kunder. Som grädde på moset ser de till att sajten får ett intressant innehåll (content), SEO-vänliga texter, snygga bilder och en kreativ marknadsföring i utvalda kanaler. Dessutom yrar de om synergier med dina andra kanaler och spinoff-effekter. Tack för kaffet.

✔ Stryp det dyra fantasikontot och blanda inte in de andra kanalerna (vad har Facebook med saken att göra) så kommer du billigare undan.

4. Hoppa över resultatet och framtiden.

När sidan är utlagd ska den väl per automatik generera både kunder och affärer, eller va? Men det är nu, när du tycker att arbetet är avslutat som den strategiska webb & reklambyrån börjar yra om det löpande arbetet med anpassningar, effektmätning och ROI (return of investment). 

✔ Inse att jobbet är biff och gå vidare i livet när webben ligger ute, så kommer du billigare undan.

Du märkte att den här artikeln är skriven av någon ur den ironiska generationen, inte sant?

Skämt åsido…

Marknadsföring är en investering. En långsiktig investering.Tillsammans med våra kunder utvecklar vi professionella, individuella webbsidor, webbshoppar och digitala kampanjer. Målet är att förvandla hemsidans besökare till kunder genom strategi, design och innehåll. Vi hjälper dig med sökmotoroptimering (SEO) och digital marknadsföring. En bra hemsida kostar pengar och involverar alltid andra kanaler men ger dig alltid mer tillbaka.

Då tycker vi att du ska boka ett telefonmöte med någon av oss på Eloh&Co. 🥒

Välkommen att ringa