Vi har hjälpt Kronobergs Hemvård med strategi, grafisk profil, trycksaker, annonskampanjer i sociala kanaler samt deras digitala närvaro på Google.
Google Ads
När vi sätter upp ett nytt Google-konto för en kund är det viktigt att välja relevanta och specificerade sökord och fraser. Ju mer specifika sökorden är, desto mer sannolikt är det att de matchar vad användaren söker, vilket kan leda till högre kvalitet på trafiken och bättre resultat.
Det är också viktigt att skapa målinriktade landningssidor men i det här specifika fallet har vi ännu inte haft möjlighet att arbeta med webben. När vi gör det kan det hjälpa till att öka konverteringarna och förbättra resultatet ännu mer.
Vi använder negativa sökord. Genom att ange negativa sökord kan vi undvika att annonserna visas för sökningar som inte är relevanta för företaget. Detta kan hjälpa till att rikta in annonserna på en mer relevant målgrupp och förbättra resultatet.
Genom A/B-testning testar vi olika annonser och landningssidor för att se vilka som presterar bäst och optimera annonserna för bästa möjliga resultat.
Facebook annonser
Kunden behövde öka antalet omsorgstagare i sin organisation och bad oss hitta ett sätt att nå ut. Efter en workshop och lite research satte vi upp en Facebook-kampanj som redan tidigt började prestera bra. Efter bara ett par månader ringer kunden och talat om att årsmålet har uppnåtts och att de önskar fortsätta annonseringen och utöka den med en rekryteringskampanj.
Vi gratulerar till en lyckad Facebook-kampanj! 🤩